7 Ιαν 2009

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ !!!



BLACKLIST ΜΕ ΚΑΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ!!!

Η ελευθερία του ενός σταματά εκεί που ξεκινά η ελευθερία του άλλου. Από την μια δίνουμε αγώνες για να εξασφαλίσουμε ελευθερία της έκφρασης και την ανωνυμία του διαδικτύου. Πόσο σεβόμαστε όμως τις κατακτήσεις μας; Πόσο ώριμοι είμαστε να διαχειριστούμε την ελευθερία μας;

Με αφορμή κάποια πολύ πρόσφατα γεγονότα που αναστάτωσαν την διαδικτυακή κοινότητα στο web4democracy δημιουργήθηκε μια BLACΚLIST με blogs που κατά τεκμήριο άσκησαν λογοκρισία στα σχόλια των αναγνωστών ή κατασκεύσασαν ειδήσεις ή επιδόθηκαν σε προσωπικές επιθέσεις διαδίδοντας ψέματα.

ΣΚΟΠΟΣ: είναι η άμυνα σε μια ιδιότυπη "δικτατορία" από bloggers που δυσφημίζουν τη διαδικτυακή κοινότητα και συγκεκριμένα πολιτικά πρόσωπα. Ίσως έτσι να το σκέφτονται διπλά όλοι πριν υιοθετήσουν στο μέλλον τέτοιες πρακτικές. Θεωρώ αυτονόητο ότι όλοι είμαστε άνθρωποι και κάνουμε λάθη. Όταν ένα λάθος συνοδεύεται από δημόσια συγνώμη τότε θα αφαιρείται από την παρακάτω λίστα. Ποτέ δεν είναι αργά για ένα συγνώμη!


Α. ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ


ΣΥΜΒΟΥΛΗ: όταν διαβάζουμε μια "προκλητική" νέα είδηση πηγαίνουμε ΠΑΝΤΑ στην αρχική πηγή και ελέγχουμε τα σχόλια των αναγνωστών. Είναι ασυνήθιστο να μην έχουν γραφτεί σχόλια με την αντίθετη άποψη. Αν παρατηρήσετε μόνο ευνοϊκά προς τον συγγραφέα σχόλια είναι ΥΠΟΠΤΟ ακόμα και όταν πρόκειται για μπλογκ υπεράνω υποψίας.

Παράδειγμα 1. Οι άνεργοι δημοσιογράφοι.
Εδώ έγραψαν ότι ο Γ. Παπανδρέου έκανε πρωτοχρονιάτικο δώρο ένα Blackberry στα μέλη του Εθνικού Συμβουλίου συνολικής αξίας 157.000 Ευρώ. Το ποσό ήταν "εφεύρεση" των μπλογκερς που δεν ανέφεραν ότι τα σύγχρονα κινητά αποτελούν μέρος από πακέτο σύνδεσης της Wind το οποίο παρέχει ένα κινητό Blackbery σε ΟΛΑ τα στελέχη και εξ' αρχής δημοσιοποιήθηκε στην αντίστοιχη ιστοσελίδα του ΠΑΣΟΚ . Φυσικά ο Γ. Παπανδρέου και το ΠΑΣΟΚ δεν πλήρωσε δραχμή.

Το θέμα διαδίδεται σε πολλά μπλογκ μεταξύ των οποίων DentNews.net (που κατόπιν ζητούν συγνώμη) καταλήγοντας ως είδηση και σε ανυποψίαστα μπλογκ με υψηλή επικεψιμότητα μεταξύ των οποίων: παραπολιτική, το μπλογκ της εκπομπής Studio Alpha κλπ. Μετά την ανάρτηση ενημερώνονται, διασταυρώνουν και επιβεβαιώνουν ότι πρόκειται για κατασκευασμένη είδηση. Η μπάλα όμως είχε ήδη βγει έξω από το γήπεδο και η "είδηση" συνεχίζεται να διαδίδεται με λογαριθμικό ρυθμό.

Οι άνεργοι δημοσιογράφοι αρχικά διέψευσαν και μετά ξε-διέψευσαν την είδηση. Συνεχίζουν μέχρι σήμερα να την αναπαράγουν και να την προωθούν με προκλητικό ύφος και ήθος. Η αρχική ολοκληρωμένη απάντηση από τον Κρόγια εδώ. Οι ανεξάρτητοι δημοσιογράφοι εξακολουθούν να γράφουν ανώνυμα.


Παράδειγμα 2. Το «τρωκτικό».
Στις ημέρες των επεισοδίων στο κέντρο της Αθήνας από το τρωκτικό μεταδίδεται η ψευδής προβοκατόρικη «είδηση», που κάνει λόγο για τον θάνατο του 24χρονο αστυνομικού, που από το καλοκαίρι του 2007 είχε δαρθεί από ομάδα αναρχικών. «Ο στόχος; … Να αναζωπυρωθεί η ένταση. Και τ’ ομολογώ, πως σ’ αυτή την παγίδα πήγα να πέσω κι εγώ.» σχολιάζει ο Νάσος στον ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ-ΠΟΛΙΤΙΚΗ. Η ανταπόκριση του κόσμου ήταν τεράστια. Δημιουργήθηκε group στο Facebook υπερ του θανόντος με πάνω από 4000 μέλη. Το «τρωκτικό» κατόπιν διέψευσε την είδηση χωρίς να ζητήσει συγνώμη. Η είδηση συνέχισε να διαδίδεται με ραγδαίους ρυθμούς. Δεν αιτιολογήθηκε ποτέ το αρχικό λάθος . Το «τρωκτικό» συνεχίζει να γράφει ανώνυμα.


Β. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑΣ

Παράδειγμα 1. Οι "άνεργοι δημοσιογράφοι".
Ασκούν την πρακτική της λογοκρισίας παραδειγματικά (!). Κατασκευάζουν ειδήσεις οι οποίες συνοδεύονται από 5-6 ευνοϊκά για εκείνους σχόλια «κόβωντας» ΟΛΑ τα αρνητικά. Για παραδειγμα δεν θα διαβάστε αρνητικά σχόλια εδώ και εδώ. Απολογούνται εδώ ότι διαγράφουν μόνο απειλητικά και υβριστικά σχόλια, πράγμα που φυσικά δεν ισχύει. Μπορείτε εδώ να διαβάσετε ένα παράδειγμα δικού μου σχολίου που διέγραψαν, καθώς και την απάντηση που έλαβα στο προσωπικό μου mail.

Παράδειγμα 2. Στο προσωπικό Blog του κ. Αβραμόπουλου (ΝΔ).
Διαβάστε αναλυτικό ρεπορτάζ εδώ. Ο κ. Αβραμόπουλος τις επόμενες ημέρες κατέργησε οριστικά το προσωπικό του ιστολόγιο http://www.avramopoulosonline.gr/.


Παράδειγμα 3. Από το προσωπικό Blog το Ε. Βενιζέλου (ΠΑΣΟΚ).
Διαβάστε σχετικό άρθρο εδώ.


Παράδειγμα 4.
Ιερή λογοκρισία Mητροπολίτη Kαλαβρύτων κ. Αμβρόσιου .
Διαβάστε σχετικό άρθρο εδώ.


Γ. ΑΝΩΝΥΜΙΑ ΩΣ "ΟΧΥΡΟ" ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΕΠΙΘΕΣΗΣ - ΕΜΠΑΘΕΙΑΣ


Παράδειγμα 1. Οι "άνεργοι δημοσιογράφοι".(χαρακτηριστικό πράδειγμα)
Οι blogger Γ. Κρόγιας μαζί με τον Στέλιο Μ. παρακολούθησαν όλες τις κατασκευασμένες ειδήσεις των άνεργων δημοσιογράφων και ακολούθησε απόσυρση της είδησης από πολλά μπλόγς που ήταν ανυποψίαστα θύματα. Η προσωπική επίθεση που δέχθηκε ο Γ. Κρόγιας «κάτω από την ζώνη» τις επόμενες ημέρες είναι χαρακτηριστική. Διαβάστε εδώ και εδώ. Οι "άνεργοι δημοσιογράφοι" εξακολουθούν να γράφουν ανώνυμα.

6 σχόλια:

krogias είπε...

wow! Φοβερή η ανάλυση.
Και μπράβο και ευχαριστώ Παναγιώτη!

PanagiotisP είπε...

Να σε ρωτήσω κάτι Γιώργο, το τρωκτικό επιτρέπει τον δημόσιο σχολιασμό από τους αναγνώστες; Υπάρχει κάποιο κουμπάκι που δεν βλέπω;

Θα συγκεντρώνω εδώ ό,τι "ύποπτο" πέφτει στην αντίληψή μου. Περιμένω σχόλια και από άλλους αναγνώστες που έχουν γίνει μάρτυρες blogo-λογοκρισίας.

krogias είπε...

Το tr έχει κλειδωμένα τα σχόλια σε όλους.
Πιστεύω επειδή δεν του αρέσει η βωμολοχία.

PanagiotisP είπε...

Κάθε ιστοσελίδα ιδεών που μπορεί να φιλοξενήσει τον αντίλογο και το αρνείται, κατ' εμέ δεν υπηρετεί τις αξίες της δημοκρατίας. Η βωμολοχία είναι πρόφαση.

Σκοπός του web4democracy δεν είναι τόσο για να αναδείξω την επικαιρότητα (αυτό το κάνουν καλύτερα Blog σαν το δικό σου). Με ενδιαφέρει να αναδείξω όσο μπορώ τις αξίες και την στάση μας απέναντι στην επικαιρότητα. Η στάση του τρωκτικού συνάβει με την αντίληψη "έχω άποψη και αναγνωσιμότητα και την κάνω ότι θέλω".

Όμως όλα αυτά είναι προσωρινά και η ηλεκτρονική εποχή αφήνει ανεξίτηλα σημάδια. Τα κείμενα που γράφουμε σήμερα στο προσωπικό μας μπλογκ θα τα διαβάσουν αύριο τα παιδιά μας, τα εγγόνια μας κλπ... Η επικαιρότητα θα έχει φύγει και θα έχουν μείνει οι αξίες που, αν είναι αυθεντικές, δεν θα σταματήσουν ποτέ να εμπνέουν. Ποτέ.

krogias είπε...

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου Παναγιώτη.
Ήδη η εξουσία της αναγνωσιμότητας έχει διαφθείρει πολλά blogs.

Unknown είπε...

創意行銷網頁優質設計 SO HOT!找流量王編輯
精采台中時尚精美網頁設計最nice選擇,雲端時尚精美資訊科技系統位於台北給您優質網頁時尚設計hot推薦, 提昇您網站關鍵字排名在第一頁,另有多款主動性自動廣告貼文廣告軟體協助您業務推廣行銷,歡迎來電本網頁部門設計 資訊設計業務部張經理0928-968661
http://www.yahoo899.com/