Σελίδες

23 Φεβ 2010

Διαβούλευση για τα κολέγια

ο κος Πανάρετος (Υφυπουργός Παιδείας) ξεκίνησε ανοιχτή διαβούλευση για την πρόταση που ίδρυσης Τοπικών Κολεγίων.
http://ypepth.opengov.gr/panaretos/?p=596&cpage=1#comment-907
Η ιδέα του κολεγίου είναι ενδιαφέρουσα. Όμως, κατά τη γνώμη μου, δεν λύνει το πρόβλημα. Μεταφέρω και το σχόλιο που κατέθεσα στη δημόσια διαβούλευση.


κε Πανάρετε, τα κολέγια είναι ενδιαφέρουσα ιδέα όμως στην πράξη το πρόβλημα είναι αλλού.

Επειδή θα ήταν ανέκδοτο να μιλήσουμε για πρακτικές γνώσεις εντός σχολείου στην Ελλάδα, ας μιλήσουμε τουλάχιστον για τις θεωρητικές. Στην Ελλάδα, και ΜΟΝΟ στην Ελλάδα η ύλη του σχολείου/πανεπιστημίου είναι "θολή" και γεμάτη παγίδες.

Επειδή, με το  νέο σύστημα πέρασα στο πανεπιστήμιο, σας ενημερώνω πως οι μαθητές του 20 που ξεσκιζόμασταν στο διάβασμα έπρεπε να πάμε στο φροντιστήριο για να μάθουμε τελικά τι θα μας ζητηθεί στο τέλος του χρόνου. Η κατάσταση είναι τραγική και εκτός ελέγχου.

Παράδειγμα: υπάρχει άλλο  μέρος του κόσμου που καλούνται να εκπαιδευτούν μέσα σε λίγες μέρες τα  17χρονα σε τόσο πολύπλοκες ασκήσεις μαθηματικών σε μιγαδικούς (πραγματικούς+ φανταστικούς) αριθμούς; Μετά απορούμε γιατί έχουμε ανάγκη για το "ντοπάρισμα" γνώσης των φροντιστηρίων;

 Αυτή, η ιδιαίτερα στείρα και χωρίς νόημα γνώση καλλιεργείται λόγω της εξεταστικής νοοτροπίας σε μια ύλη που δεν έχει όρια. Γι'αυτό και οι "μέτριοι" μαθητές (πχ. του 15) στην ελλάδα αριστεύουν στο εξωτερικό, διότι ξαφνικά συναντούν συγκεκριμένα "όρια" στην ύλη. Ακόμα και όταν η ύλη είναι μεγάλη ή δύσκολη στο εξωτερικό υπάρχουν όρια στα οποία μένουν "πιστοί" πρώτα οι καθηγητές και το εξεταστικό σύστημα. Υπάρχει ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΕ ΛΟΓΙΚΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ (SYLLABUS) στο οποίο ξέρει ότι θα εξεταστεί ένας μαθητής/φοιτητής σε κάποιο Highschool ή κολέγιο  ή University της Καλιφόρνια. Πάνω στο ίδιο syllabus θα αξιολογηθούν και οι καθηγητές.

Κε Πανάρετε, βάλτε κανόνες δεοντολογίας στο "παιχνίδι" της μάθησης. Το πρόβλημα αυτό δεν λύνεται αντιγράφοντας τα Τοπικά Κολέγια της ΗΠΑ. Το πρόβλημα λύνεται φτιάχνοντας "ουσιαστικό" πρόγραμμα σπουδών με ένα "λογικό" χρονοδιάγραμμα χωρίς παράλογες "εκπλήξεις" στον τρόπο εξέτασης ή στα θέματα εξέτασης.

Σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα με ΚΑΝΟΝΕΣ θα μπορέσει να ανασάνει ο μαθητής και να αγαπήσει τη γνώση.

Παναγιώτης Πετεινάτος

ΥΓ. Επειδή γίνεται μεγάλη κουβέντα για τον τρόπο εισόδου στην Ιατρική, κε Πανάρετε, θα σας παρότρυνα να μελετήσετε το σύστημα εξετάσεων USMLE των ΗΠΑ. Το έχω μελετήσει προσωπικά διότι απευθύνεται και στους Έλληνες φοιτητές Ιατρικής που ενδιαφέρονται να ασκηθούν στις ΗΠΑ. Είναι ένα δύσκολο σύστημα εξετάσεων που ταυτόχρονα ΚΑΤΑΡΓΕΙ την παπαγαλία.