" Μετά την τεράστια απήχηση που είχε το βίντεο (εκατοντάδες blog βοήθησαν στην διάδοσή του με αναδημοσιεύσεις και ενσωματώσεις, δημιουργήθηκαν chain mail, κυκλοφόρησε στο facebook αλλά και από στόμα σε στόμα) χθες έγινε ενσωμάτωση του βίντεο στο πολύ δημοφιλές blog του troktiko με αποτέλεσμα να το δουν περίπου 5000 επισκέπτες σε μια μόλις μέρα.
Δυστυχώς κάποιος/κάποιοι από αυτούς μάλλον ενοχλήθηκε ιδιαίτερα από το περιεχόμενο το βίντεο και κατήγγειλε την ανάρτηση του βίντεο στην υπηρεσία vimeo για παραβίαση των πνευματικών δικαιωμάτων του δημιουργού.Έτσι, το βίντεο φιλοξενείται πλέον στο Google Video όπου δυστυχώς η ποιότητα αναπαραγωγής είναι χειρότερη.
Παρακαλούμε τους bloggers που αναδημοσίευσαν να ενημερώσουν τις δημοσιεύσεις τους.Επίσης, κάνουμε έκκληση σε όποιον έχει δυνατότητα να φιλοξενήσει το βίντεο σε κάποιο πανεπιστημιακό server ώστε να προστατευθεί το βίντεο κάτω από το ακαδημαϊκό άσυλο.
Πηγή
http://www.kepik.gr/?p=805
[1] Σε παλαιότερη ανάρτηση του web4democracy είχα γράψει "Το πανεπιστήμιο σήμερα φιλοξενεί ψευδο-αριστερούς ψευδο-ιδεολόγους αλλά καλώς ή κακώς αποτελεί ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ φορέα δυναμικών κοινωνικών κινητοποιήσεων. Αυτό το "εν δυνάμει" είναι που ενοχλεί" Ελπίζω μέσα από το παράδειγμα της έκκλησης του kepik.gr να γίνει περισσότερο κατανοητή στην κοινή γνώμη το τι ακριβώς διακυβεύεται στις μέρες που έρχονται και πόσο μεγάλη ευθύνη έχουμε όλοι να προστατεύσουμε θεσμούς όπως το ακαδημαϊκό άσυλο.
3 σχόλια:
«Δυστυχώς κάποιος/κάποιοι από αυτούς μάλλον ενοχλήθηκε ιδιαίτερα από το περιεχόμενο το βίντεο και κατήγγειλε την ανάρτηση του βίντεο στην υπηρεσία vimeo για παραβίαση των πνευματικών δικαιωμάτων του δημιουργού».
Δεν έχω δει το βίντεο και δεν ξέρω τι ακριβώς πραγματεύεται και με ποιον τρόπο παρουσιάζει το θέμα των τραπεζών. Αλλά αν τίθεται ζήτημα παραβίασης πνευματικών δικαιωμάτων (η οποία λογικά θα τιμωρείται και από τον αντίστοιχο νόμο), αλλάζουν τα πράγματα. Αν η απαγόρευση της κυκλοφορίας του είχε να κάνει αποκλειστικά με το περιεχόμενο του βίντεο, τότε θα μπορούσαμε να μιλάμε ευθέως για καταπάτηση ελευθεριών, και συγκεκριμένα για καταπάτηση της ελευθερίας έκφρασης. Από τη στιγμή όμως που κάποιος δικαιώθηκε από την αρμόδια υπηρεσία (όποια και αν είναι αυτή), σημαίνει ότι πιθανότατα (πάντα με μια μικρή επιφύλαξη), του ανήκουν και τα πνευματικά δικαιώματα. Αν μη τι άλλο, θα πρέπει οι δημιουργοί του βίντεο να αναφέρουν και τις πηγές από τις οποίες άντλησαν τα πλάνα τους.
Όσο για το πανεπιστημιακό άσυλο που θα μπορούσε να προσφέρει «καταφύγιο» στο συγκεκριμένο βίντεο, πιστεύω ότι δεν πρέπει να το επιφορτίζουμε με τέτοια βάρη. Φανταστείτε την εξής περίπτωση: να μετέφερε κάποιος μεγάλα αποσπάσματα από ένα ξένο βιβλίο στο δικό του, και να παρουσίαζε μετά στο κοινό το «μπασταρδεμένο» έργο του. Ο δημιουργός από τον οποίο θα είχε αντιγράψει ο ψευδοσυγγραφέας, να τον έσερνε στα δικαστήρια και εκείνος να εκμεταλλευόταν το πανεπιστημιακό άσυλο για να κυκλοφορήσει το βιβλίο του (έστω και με δωρεάν διανομή). Ανεξαρτήτως του θέματος που θα πραγματευόταν το βιβλίο, χωρίς τη συναίνεση (μιας και είναι επίκαιρη η λέξη…) του αυθεντικού δημιουργού, ηθικά -και όχι τόσο νομικά- δεν θα ήταν σωστό. Επειδή όμως η ηθική είναι ένα καθαρά υποκειμενικό ζήτημα και ως τέτοιο δεν μπορεί να επιβληθεί στους πολίτες με κανέναν νόμο του κράτους, όλα είναι ανοιχτά.
Υπάρχει ένα πρόβλημα στις θεωρητικές συζητήσεις διότι σε θεωρητική βάση όλα τα σενάρια είναι πιθανά ενώ η εμπειρία μας διδάσκει ότι κάποια πράγματα είναι σχεδόν αδύνατο να συμβούν. Για παράδειγμα θεωρητικά προτείνω να μπουν σε όλους τους δρόμους συρματοπλέγματα γύρω γύρω για να μην πατούν τα αυτοκίνητα τους ανέμελους περαστικούς. Στην πράξη όμως τα αυτοκίνητα δεν χτυπούν τους ανθρώπους παρά σε σπάνιες περιπτώσεις απροσεξίας. Θεωρητικά στο άσυλο θα μπορούσαν να γίνουν χίλια δυο εγκλήματα κακουργήματα και πλημμελήματα. Στην πράξη όμως δεν το βλέπουμε αυτό.
Οι παραδόσεις και τα φιλοσοφικά αποφθέγματα των διαφορετικών λαών μοιάζουν μεταξύ τους και αποτελούν ένα διαχρονικό φίλτρο για το τι είναι καλό και το τι κακό. Τι δηλαδή είναι μακροπρόθεσμα ωφέλιμο και τι όχι. Η έννοια του ασύλου είναι μια ιστορική κατάκτηση που καθιερώθηκε σε εποχές πολύ πιο σκληρές από τις δικές μας. Το ακαδημαϊκό άσυλο είναι ένας ελεύθερος χώρος εν δυνάμει διάδοσης σημαντικών ιδεών ακόμα και αν αυτές θεωρηθούν "παράνομες" ή "έκνομες". Η ιστορία έχει δείξει ότι αυτό είναι απαραίτητο.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση του βίντεο σαφώς πρέπει να διευκρινιστεί η πηγή αλλά εξ όσων γνωρίζω κανένας δεν προσπάθησε να αποκρύψει τον δημιουργό ή να παρουσιάσει το βίντεο ως δικό του πνευματικό έργο. Σε κάθε περίπτωση όμως οι ιδέες που μεταφέρει το συγκεκριμένο και άλλα ντοκιμαντέρ είναι τόσο σημαντικές που το Πανεπιστήμιο θα έπρεπε να με κάθε κόστος να προσπαθήσει να τα προβάλλει, να τα συζητήσει και φυσικά να προσπαθήσει να διευκρινίσει τα πνευματικά δικαιώματα.
Η πηγή του video αναφέρεται ξεκάθαρα στο άρθρο και σίγουρα δεν κατέβηκε για λόγους πνευματικών δικαιωμάτων. Στο Vimeo που είχε ανέβει αρχικά, υπάρχει το ίδιο video χωρίς τους υπότιτλους.
Όπως αναφέρθηκε, κάποιον ενόχλησε και έστειλε "ειδοποίηση" να κατέβει το video.
Nevermind, υπάρχει ήδη σε πολλά μέρη όπως μπορούν να δουν όσοι διαβάσουν τα σχόλια της δημοσίευσης.
Δημοσίευση σχολίου